onsdag 29 oktober 2014

Möte med filmregissörerna/skådespelarna Adam Brooks, Matthew Kennedy och Conor Sweeney / Meeting with Canadian filmmakers (the Astron-6 team)


Från vimlet vid Sheffield Horror Film Festival 2014: Mitt möte med tre av de fem medlemmarna ur det kanadensiska filmskapar-teamet Astron-6: Adam Brooks (vänster), Matthew Kennedy och Conor Sweeney. Trycket från Adams arm om mina axlar får mig att luta något framåt. Och läsglasögonen, som jag inte har hunnit avlägsna, får mig att se tio år äldre ut än vad jag faktiskt är.

Regissören och skådespelaren Conor Sweeney (längst till höger) är bror till skådespelerskan Meredith Sweeney. Meredith förekommer i ett flertal Astron-6-filmer, bl a The Editor, Manborg, Father's Day, Lazer Ghosts 2, Haunted, och Cool Guys. De två Astron-6-medlemmarna som saknades vid tillställningen i Sheffield var Jeremy Gillespie (kompositör av filmmusik), och specialeffekt-mästaren tillika regissören Steven Kostanski, som också arbetar i Hollywood.

Den nya filmen The Editor hade brittisk/europeisk premiärvisning i Sheffield den 24:e oktober 2014. Filmen har svensk/nordisk-premiär vid Stockholms filmfestival i november 2014.

/

From the crowd at Sheffield Horror Film Festival 2014: My meeting with three of the five members of the Canadian filmmaking team Astron-6: Adam Brooks (left), Matthew Kennedy and Conor Sweeney. The pressure from Adam's arm around my shoulders makes me lean slightly forward. And the reading glasses, which I haven't had time to remove, make me look ten years older than I actually am.

The director and actor Conor Sweeney (far right) is the brother of actress Meredith Sweeney. Meredith occurs in several Astron-6 films, including The Editor, Manborg, Father's Day, Lazer Ghosts 2, Haunted and Cool Guys. The two Astron-6 members missing at the event in Sheffield were Jeremy Gillespie (composer of film scores), and the make-up/special-effects master and director Steven Kostanski, who also works in Hollywood.